Selvet.dk Danmarks spirituelle webmagasin

Log ind med Facebook
A+ R A-
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Tanker
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: Tanker

Sv: Tanker 05/06/2018 09:38 #163074

Lousy Pole Dancer - Fancy sliding

Sv: Tanker 05/06/2018 18:26 #163077

Jeg prøvede ellers at udføre et innovativt "jeg står hvad" udtryk, for at få tidsløsheden ind i poledancing. Men verden er åbenbart ikke helt klar til min banebrydende nytænkning endnu

Sv: Tanker 05/08/2018 10:33 #163087

• Tommas
  • IKKE ONLINE
Liquid....

Jeg går tilbage til noget af det tidligere, og forsøger at gøre mig lidt umage med svaret....

Du skriver om at opsøge de indre kampe udvendigt gennem andre mennesker. Altså når man går rundt med en indre konflikt, som man så forsøger at udkæmpe i det ydre. Men hvor kommer kampen oprindeligt fra? Noget af det kan godt opfattes som fortids-refleksion. Det bliver bare ved med at køre som en tilstand. Det standser, når man lander i fællesskabet.

Hvad fællesskabet faktisk er, kan for mig at se bedst beskrives som noget tredje: Det er ikke bare to, der enes. Det er noget tredje, der opstår, som er mere end bare to individer tilsammen. Jeg har altid været meget flok-orienteret, og det er på samme måde noget mere. Hvis der er f.eks. 6 mennesker, så opstår noget syvende, som er noget mere end de enkelte individer tilsammen. Det har jeg en farveoplevelse af, som jeg har fortalt lidt om.

Det ekstra, der opstår er gyldent. (Det har ikke noget med "den gyldne cirkel" at gøre. Jeg ved ikke om det er det samme, de snakker om). Det her er min egen oplevelse, som begyndte at opstå i særlige sociale situationer efter en tur på operationsbordet.

Lysnuancen på det, der beskytter individer er hvidt, og lysnuancen på det, der beskytter fællesskaber er gyldent. Men det vigtige er ikke den visuelle oplevelse, det vigtige er den opståede indre stemning eller fornemmelse. Almindelig "hygge" er gylden. Alle kender stemningen, hvor man næsten glemmer sig selv.

Det er to lag mere: Et blåt og et rødviolet. Måske skulle jeg begynde at kalde det sidste purpur eller "Deep Purple". Det foregår noget på planeten for tiden, og mange mennesker oplever det. Jeg har selv oplevet det som en slags interferens mellem det hvide felt og det blå felt, vi hænger sammen med. Det er en både en personlig og kollektiv krisetilstand. Vi bliver simpelthen re-justeret energimæssigt. Det er en re-justering tilbage til den oprindelige menneskelige tilstand. Det er altså i virkeligheden ikke noget nyt, der sker. Det er noget meget genkendeligt inde i os selv, der bliver genfundet.

Rigtig meget af den kamp, som mennesker oplever sig selv i, er i virkeligheden den hvide beskyttelse, der skaber interferens med den blå beskyttelse. Problemet er, at det gyldne felt er bliver fortrængt. Man kan også sige, at det skifter position i den ydre verden. Det kan man bedst se på historisk:

Man kan kalde det "at ville være konge", at tage "patent" på det gyldne felt - eller forsøge at gøre det til sit eget private felt - at gøre sig selv til konge. Man kunne også kalde det "kejser", "emir" eller "zar". Det er det samme. Den gyldne kongekrone repræsenterede "forbindelsen til Gud". Kongen blev altså opfattet som Guds repræsentant på Jorden, og han var folkets overhoved. Kirken var "sandheds-ministeriet". Sådan skal det ikke være mere. Den tid er forbi. Det har aldrig været den ægte menneskelige samfundsform.

Tydeligste eksempel på forandringerne var måske den franske revolution. De kongelige blev simpelthen halshugget, og der blev indført en første udgave af demokrati, inspireret af det gamle Athen. Folkestyre. Det kan man også se som en genforening af hoved og krop. Ikke for kongen, selvfølgelig, men for befolkningen. De fik deres eget hoved tilbage, da de holdt op med at lade lovgiverne tænke for dem.

Denne fællesskabsproces er astrologisk set forbundet med Uranus. Planeten blev opdaget i 1781. Den franske revolution begyndte i 1789. Man kunne også nævne, at USAs uafhængighedserklæring fra den engelske trone kom i 1776, og den første union af stater kom i 1781. Vi forbinder det hele med opdagelsen af Uranus. Derfor opfattes den som frihedens planet. Det er en særlig indre tilstand, der kommer indefra i mennesker. Så Uranus er giver altid en slags problemer på det personlige plan. Næsten hvor som helst vi har en eller anden indre eller ydre "konge", (psykologisk set egoet), så vil Uranus virke som en mega forstyrrelse. Det kollektive niveau skaber interferens med egoets niveau, og det er det
samme som interferens mellem det hvide beskyttelsesfelt og det blå beskyttelsesfelt. De er begge beskyttere, men de beskytter forskellige niveauer. Uranus er paradoksalt nok også en forstyrrelse for de mennesker, der i forvejen er meget fællesskabsorienterede, for de ved et sted inde i sig selv, at de skal være med til at forandre verden på én eller anden måde. Det er de meget uranusprægede mennesker, der er "anderledes" og føler sig "skæve" i forhold til verden. Midt i denne konflikt får det gyldne felt det meget svært. Rigtig mange forskellige personlige og sociale forhold spiller ind. Forsimplet kunne man sige, at der stadig er uenighed om, hvor det gyldne felt skal være: I individet, indenfor den personlige
virkelighedsramme, eller i det kollektive, i det fælles felt, der opstår som noget ekstra, når mennesker oplever fællesskab. Vi opholder os i konflikten uanset om vi vil eller ej.

Det hele er en genforeningsproces, og der er altså masser af mennesker, der "stritter imod". Derfor er verden i krise. Bl.a. fordi der er en hel masse forskellige opfattelser af, hvordan det skal foregå praktisk, politisk osv.

Spørgsmålet er så, hvordan man i virkeligheden skal undgå "kamp", så der kan blive lidt indre fred? For "kampen" er der overalt omkring os. Det er ikke bare et individuelt problem - det er kollektivt, for bevidsthed er ikke noget individuelt - det er en relation. Det er relationen, der er dette "noget mere" f.eks. i dialog. Det venskab, kærlighed, det er det samme for mig. Ikke to forskellige, for det er samme fælles "felt".

Jeg har også skrevet flere gange, at det ikke er noget mentalt. I hvert fald ikke logisk-mentalt. Det er ikke nødvendigt at være idémæssigt enige om absolut alt. Det vigtige er selve tilstanden. Alle idéerne skygger ofte for tilstanden. Ofte et dilemma - vist især her på Selvet. Det skulle jo være et "spirituelt forum", men det er jo ofte totalt konflikt-felt.... Men som jeg ser det, kan det vel næsten ikke være anderledes, for det er jo selve processen, der er på denne måde.

Sv: Tanker 05/09/2018 22:30 #163093

• msg83
  • IKKE ONLINE
Spiser i fisk? Det her er chokerende, jeg vidste godt at det står sløjt til men jeg havde ikke drømt om at det var så grelt!

Sv: Tanker 05/10/2018 07:43 #163094

Ja, det er sgu skræmmende!

Monsanto igen igen

Jeg viste godt at det stod rigtig slemt til, men desværre er det altid langt værre end vi har fantasi til at forestille os

Hertil kommer tungmetallerne i de store rovfisk.

Viste I at gravide og børn helt op til 14 år i dag anbefales at holde sig langt væk fra f.eks makrel?

Og mikroplast problematikken

Katte- og hunde foder er også fyldt med giftfyldte fisk

.

Sådan er det... Hvis der kan hives penge ud af en produktion, så er det kun fordi at mennesker, dyr og natur betaler en (skjult) pris (konsekvens), et eller andet sted i helheden.

Sv: Tanker 05/10/2018 09:18 #163096

• Tommas
  • IKKE ONLINE
"Produktions-enheder": Damfisk, kyllinger, mennesker/robotter...

Trælle, slaver, det samme sker igen og igen i forskellige udgaver på forskellige niveauer.

Der er et øje - en måde at opleve det sete på - som er tom, fordi det øje kun ser overflader, brugbarhed og nyttige redskaber i forhold til eget formål. Det formål findes kun i toppen af hierarkiet, i det tomme øjes egen bevidsthed om virkeligheden.

Der er noget galt med selve idéen om at have råderet over den energi, som tilhører andre kroppe.

Hvis vi gerne vil opbygge noget, så skal det opbygges i fællesskab og enighed. Man har simpelthen ikke ret til at bruge andres energi imod deres vilje til private formål.

Frivillig deltagelse i et delende fællesskab er vel helt indlysende frihed?

Der er masser af energi i naturen, der giver sig selv. Frugter, grøntsager, og selvfølgelig Solen.

En appelsin eller en tomat er ligesom en lille sol. Hele træet eller planten er ligesom galaksen. Det cirkulerer, og mennesker skal genfinde egen naturlige plads i livscirklen.

Sv: Tanker 05/10/2018 10:45 #163098

Tommas/

Jeg har læst dit indlæg til Liquid Blue.

Kender du det, at man næsten ikke orker skille tingene ad?

At man ligesom forliges, dybt inde i sig selv, velvidende, at man aldrig nogensinde kommer til at se verden fra et splittelsens perspektiv igen.

I går sad jeg ved vandet, og mærkede havets puls - Nøjagtig samme rytme, som skabelses-energien i kroppen.

Og jeg tænkte,: -"Okay, bring it on, let us play the game of separation".

Der er altid en sidste rest af egen vilje.

Noget der bider sig fast i bordkanten.

Noget der søger at flygte fra opbygningen - afviklingen.

Bevægelsen i altet.

Dens "katalysatorer".

Jeg har sådan en dag, hvor jeg bare må lægge mig fladt ned

Imens de andre kører videre i deres "radio-biler".

Its a free ride.

Thank God its free❤️

Kh. Swe

Sv: Tanker 05/10/2018 11:59 #163100

• Tommas
  • IKKE ONLINE
Swe....

"Kender du det, at man næsten ikke orker skille tingene ad?"

Ja, min egen indre hang til opløsning af modsætninger sker to steder - i virkeligheden og i sproget. Sproget vil splitte tingene op i forskellige ting. Der er for mange navneord og for få udsagnsord. Vi laver fokus på hvad de enkelte ting er frem for at se processerne, der forbinder alt...

F.eks. gider jeg ofte slet ikke være et individ med navn og personnummer. Så hellere bare være et par toner i rytme i et stykke musik. Bandet, flokken, fællesskabet, opløser det individuelle fokus, som jeg er skide træt af. Jeg eksisterer ikke for at blive set som et afgrænset individ men for at se det større væsen, jeg er en del af.

Jeg vågner op fra drømmelandet hver morgen. Ind imellem med en okay følelse, hvis jeg synes den aktuelle fælles proces med andre mennesker giver mening, men andre gange med en anden følelse: Oh, shit. Stadig et individ! Hvad er det, der konstant forlanger, at jeg skal eksistere som en målbar afgrænsning? Hvor er den skide målerlarve, der har sat tal på min eksistens? Den skal passe lidt på, for i dag er jeg skummel på den.

Havet bliver bevidst om sig selv igennem mennesker. Vi er omvandrende hav, saltvand, der har fået form. Havet og Solen er forbundet, så via havet bliver vi bevidste om, at vi er solvæsner. Det siges, at øjet opstod i havet, men det kan da for hulen ikke bare have været for at havet kunne begynde at konkurrere med sig selv? Lige så kedeligt som at spille skak imod sig selv. Man kender efterhånden alle modstanderens træk udenad.....

Man kan være ligesom én, der lige er kommet ind med 4-toget. Man kan være ligesom en, der lige er faldet ned fra Månen. Man kan vel også være ligesom en, der lige er stået op fra havet... Hvad?? er det meningen man skal være i modsætning til hinanden heroppe? Der gider jeg fandme ikke. Godnat! Jeg går i seng!

Sv: Tanker 05/12/2018 10:37 #163109

• Khidr7
  • ER ONLINE
https://www.facebook.com/groups/143903892863772/about/

Støtten til Facebook's retningslinier og Zuckerberg synes stigende i åndelige kredse?
Hvad skal vi så med dette forum?

de hjerteligste hilsner
Morten Nymann

Sv: Tanker 05/12/2018 17:43 #163110

Bruno Mars er den helt store, nye ting (3.049.127.335 visninger). Hvad skal vi så med Queen?

Sv: Tanker 05/12/2018 19:37 #163111

• Tommas
  • IKKE ONLINE
Er det på facebook tingene sker? Det kommer jeg så aldrig til at opdage.

Linket fører til en lukket bog - ligesom en natklub, hvor man ikke kan komme forbi dørmanden uden medlemskab.

På Selvet kan alle (5?, 8?) læse debatterne uden at logge ind. Stadig lidt ligesom i gamle Athen, da man bare kunne stille sig op på sin kasse henne på torvet for at finde ud af, om nogen gider høre, hvad man siger. Prøv lige at gøre det samme i dag..

Vi er nok ikke ligefrem på Andy Warhole's fremtids-vision: "15 minutes of fame". Hvis vi siger, at kun halvdelen af de 2 milliarder facebook-medlemmer fosøger at blive verdensberømte i 15 minutter, så tager det rundt regnet 30 millioner år, før de alle sammen er kommet i mål.
Sidste redigering: 05/12/2018 19:38 af Tommas.

Sv: Tanker 05/12/2018 20:59 #163112

Jeg er hip med de unge... Facebook er yt, der hænger kun forældrene ud.

Hoppede af for mange år siden, den gang da alt det med våbeninvesteringerne kom frem.

Men skal man have en profil for at tage afstand fra noget?

Mit ego kan sagtens finde på noget at tage afstand imod, helt uden link.

Det sådan det hovedsageligt kvækker

Såååh bare sig til

Sv: Tanker 05/12/2018 21:10 #163113

Erstatte Bruno Mars med Queen

Skriver du i febervildelse?

Sv: Tanker 05/12/2018 21:25 #163114

• Tommas
  • IKKE ONLINE
Tror jeg har noget at sige om egoet..... skal lige spørge min spindoktor.

Sv: Tanker 05/12/2018 21:50 #163115

• Tommas
  • IKKE ONLINE
Bruno Mars er vist gået totalt retro - her er næsten samme nummer fra de funky 70'ere - den gang mine vildeste venner havde højt styr og speedometer på cyklen.

Følgende bruger(e) synes godt om: Liquid Blue

Sv: Tanker 05/12/2018 22:00 #163116

• Tommas
  • IKKE ONLINE
Måske kan jeg ikke holde styr på tiden ... er det her 70'erne?

Sv: Tanker 05/12/2018 22:25 #163117

• Tommas
  • IKKE ONLINE
Jeg må være gået fra forstanden... at linke til så meget musik på netop denne eurovisions-aften, hvor brandings-eksperter og investorer er dybt optaget af alt muligt andet end musik.

(min spindokter har lige sagt op).

Sv: Tanker 05/13/2018 10:00 #163119

Fristende klar tanke... Hvad skal forummet Selvet bruges til?

Vel Ikke andet, end blot at lade forestillinger glide ud og ind af fokus.

Måske mere - Måske mindre.

I dont know?

Man kan bare slippe det... Og vupti, så ryger indholdet ned i kassen med forestillinger om "long gone" lineær fortid.

Eller gør det?

Interessant eksperiment.

Liv eksisterer altid i potentiel form, udenfor og inden i "noget".

Se hvad "jeg" er, hvad "jeg" blir' til.

Det ene øjeblik ALT, udenfor eller inden i, i det næste, INTET.

Sådan flikser og flakser livet, frem og tilbage, op og ned, i cirkler, i mønstre, i bevægelse... Tæt på og fjernt, i stor, i småt... River ned bygger op, frastøder, tiltrækker, glider ind i sig selv... Glider ud... Genopstår... I centrum af altet.
Uden centrum i altet.

Facebook vs. Selvet... There is Both no, and some difference... If and as you please.

Please.

End of story...

Sv: Tanker 05/14/2018 16:47 #163125

• Tommas
  • IKKE ONLINE
Det er rigtig længe siden, jeg sidst forsøgte at giver en dybere sammenhængende forklaring på min oplevelse af virkeligheden. Problemet er, at jeg opholder mig udenfor fælles konsensus. Det har jeg sådan set accepteret. Der er ikke rigtig noget at gøre ved det. Til gengæld føler jeg mig meget naturforbundet - ind imellem meget ét med naturen, og det er en okay "erstatning" for det ofte forvrøvlede mentale menneskelige fællesskab.

Heldigvis findes der flere af os wierdoes, som er i gang med at reetablere naturforbindelsen inde i os selv. Jeg tror, at der i virkeligheden er mange - det er bare lidt svært at få ørenlyd.

Jeg ser det som et underground netværk. Masser af mennesker verden over gider ikke længere være med til alt det gamle fis. Jeg tror vi forstår hinanden ret spontant - man behøver ikke tale så meget om det.

Sv: Tanker 05/15/2018 17:35 #163127

• Khidr7
  • ER ONLINE
Hvorfor skal denne religion dog fylde så meget på denne her planet?

Sv: Tanker 05/15/2018 20:13 #163128

• Tommas
  • IKKE ONLINE
Du tænker vel på tv-markedsføringens og selviscenesættelsens religion?

Sv: Tanker 05/15/2018 20:52 #163129

• Khidr7
  • ER ONLINE
Til Thomas: Ja, og penge-religionen med falsk grådighed.

Sv: Tanker 05/15/2018 21:41 #163130

• Tommas
  • IKKE ONLINE
"Falsk grådighed"? Ikke helt sikker på, om jeg forstår begrebet.

Problemet er dette, at eksistensgrundlaget er stjålet.

En typisk metode:
Du belønnes, hvis du................... (udfyld selv den tomme linje).

Hvis et ikke hjælper:
Du straffes, hvis du ikke.....................

Pisk eller gulerod.

Det smarteste kneb er selvfølgelig at udsætte belønningen til efterlivet. Det perfekte slavesystem.

Et naturligt alternativ til ovennævnte magtfilosofi:
Vi tilhører Jorden - ikke omvendt. Men det kan man vist ikke forklare mennesker drevet af territorial adfærd.

Sv: Tanker 05/17/2018 04:21 #163131

Sv: Tanker 05/18/2018 20:39 #163137